Tri trnavské školy sa zapojili do projektu Malá akadémia udržateľnosti

Tri trnavské školy sa zapojili do projektu Malá akadémia udržateľnosti, ktorý prináša deťom hravým a interaktívnym spôsobom poznatky o zodpovednom spotrebiteľskom správaní, ochrane prírody a princípoch cirkulárnej ekonomiky. Tento projekt je realizovaný vďaka podpore Nemeckej nadácie pre životné prostredie – Deutsche Bundesstiftung für Umwelt (DBU).

Do projektu sa zapojili Súkromná základná škola BESST, Základná škola s materskou školou Vančurova a Spojená škola na Beethovenovej ulici.

„Trnava už dnes ukazuje, že jej záleží na budúcnosti planéty. Zapojené školy sú dôkazom, že environmentálne vzdelávanie je dôležitou súčasťou prípravy detí na život v udržateľnejšom svete,“ povedala Jana Reháková, koordinátorka projektu z registrovaného sociálneho podniku SVDM.

Cieľom Malej akadémie udržateľnosti je naučiť deti chápať, aký vplyv má ich každodenné správanie na životné prostredie a budúcnosť planéty. Prostredníctvom rôznorodých aktivít, od praktických workshopov až po diskusie s hosťami, sa žiaci učia, ako robiť udržateľné rozhodnutia – či už ide o výber potravín, oblečenia, alebo zodpovedné nakladanie s odpadom.

Program kladie dôraz na zodpovedné spotrebiteľské správanie, aby si deti uvedomili, že aj malé zmeny v ich návykoch môžu mať veľký dopad.

Neoddeliteľnou súčasťou je aj cirkulárna ekonomika, ktorá deťom ukazuje, že veci, ktoré už nepotrebujeme, môžu nájsť nové využitie. Žiaci tak pochopia, že zdroje nie sú nekonečné, a učia sa, ako predĺžiť ich životný cyklus prostredníctvom opráv, opätovného použitia a zdieľania.

Tento komplexný prístup nielen rozvíja ich ekologické vedomie, ale zároveň podporuje kreativitu, zodpovednosť a schopnosť hľadať riešenia, ktoré môžu uplatniť vo svojom každodennom živote i v budúcnosti. Malá akadémia udržateľnosti tak pripravuje mladú generáciu na aktívnu účasť v budovaní udržateľnej spoločnosti.

Celoročný projekt neformálneho vzdelávania Malá akadémia udržateľnosti kladie dôraz na aktívne zapojenie žiakov, ich schopnosti a autonómiu. Počas poobedných krúžkov sa hravou a interaktívnou formou dozvedajú viac o svete okolo nich.

„Projekt je nielen vzdelávací, ale aj motivačný. Deti majú možnosť cez reálne aktivity a úlohy prispievať k riešeniu environmentálnych výziev vo svojom okolí,“ priblížila vzdelávanie Reháková.

Projekt zahŕňa aj prácu s učiteľmi, ktorí sú zaškoľovaní, aby mohli v budúcnosti sami viesť podobné aktivity.

Po skončení pilotného projektu budú všetky vzdelávacie materiály k dispozícii pre všetkých slovenských učiteľov na webe projektu, do projektu sa budú môcť v ďalších rokoch zapojiť aj ďalšie školy kdekoľvek na Slovensku.

„Vďaka Malej akadémii udržateľnosti môžeme už od útleho veku budovať generáciu, ktorá rozumie klimatickej kríze a dokáže na ňu reagovať zodpovedne a s odvahou,“ dodala Jana Reháková.

Projekt bude pokračovať počas celého školského roka a prinesie mnoho aktivít, vrátane organizácie swapov, návštev reuse centier, diskusií s viacerými hosťami a hosťkami a veľkým spoločným podujatím pri príležitosti Dňa Zeme.

Projekt je realizovaný vďaka podpore Nemeckej nadácie pre životné prostredie – Deutsche Bundesstiftung für Umwelt (DBU).

Projekt je realizovaný vďaka podpore Nemeckej nadácie pre životné prostredie – Deutsche Bundesstiftung für Umwelt (DBU).

Pridaj komentár